به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی صادق سکری مدیرکل روابط عمومی شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران در جواییه رسمی به انتشار مطلبی با عنوان «محکومیت میلیاردی به خاطر گران فروشی » در روزنامه جوان مورخ ۹۸.۲.۱۴ به منظور شفافسازی و تنویر افکار عمومی توضیحاتی را در این زمنیه ارائه کرد و گفت: موضوع جریمه هشت میلیارد تومانی راهآهن از سوی تعزیرات حکومتی مربوط به مصوبه سال ۹۳ است که مقرر شد راهآهن مبلغی بابت هزینههای خدمات ایستگاهی اخذ نماید و هیچ ارتباطی با گرانفروشی بلیت توسط شرکت راهآهن و شرکتهای حملونقل ریلی مسافری ندارد.
وی افزود: راهآهن جمهوری اسلامی ایران، همواره تکریم مسافران و ارائه خدمات مناسب به آنها را سرلوحه فعالیتهای خود قرار داده و در ۴ سال اخیر فقط مجوز افزایش ۱۰ درصد قیمت بلیت آنهم با رعایت ضوابط و مقررات قانونی و با مصوبه ستاد تنظیم بازار، به شرکتهای حملونقل ریلی داده شده و بیش از این در ۴ سال گذشته هیچ افزایش قیمتی در بلیت قطارهای مسافری صورت نگرفته است.
سکری تصریح کرد: ضمن اینکه به منظور رعایت حال هموطنان، با وجود افزایش هزینه شرکتهای حملونقل ریلی و نرخ تورم، در راستای تشویق مسافران برای استفاده از حملونقل ریلی، حتی در سال ۹۷ هم که هزینه شرکتها بسیار سنگین تر شد، اجازه افزایش قیمت بلیت در نوروز ۹۸ به شرکتهای ریلی داده نشد.
مدیرکل روابط عمومی شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران در پایان خواستار انتشار مطالب فوق بر اساس قانون مطبوعات در روزنامه جوان در اولین فرصت شد.